Acasă Forums Cafeneaua Feroviară Discuţii Libere Cazurile in care se inmaneaza mecanicului ordin de circulatie

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  Higher5100KW 1 month ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #2623

    Higher5100KW
    Membru

    M-am gandit ca ar fi util pentru viitori dispeceri care vor supraveghea sesiunile MP sa cunoasca cateva ceva despre acest document si cazurile in care acesta se intocmeste
    Asadar potrivit art 11 din instructia de miscare ordinul este un formular tiparit si inseriat cu ajutorul caruia se avizeaza personalul de locomotiva asupra restrictiilor aparute in activitatea de miscare
    Intocmirea se face in dublu exemplar dintre care originalul se inmaneaza mecanicului sub semnatura iar o copie ramane la IDM

    Ordinul se intocmeste intotdeauna atunci cand se intampina urmatoarele situatii

    1. în cazul împingerii trenului pâna la un punct din linie curenta, de catre locomotiva nelegata la tren si frâna, cu înapoiere în statia de unde a fost atasata;
    2. la iesirea convoiului de manevra sau numai a locomotivei care manevreaza dincolo de limita incintei statiei;
    3. la iesirea în linie curenta a convoiului de manevra, sau numai a locomotivei care manevreaza :
    a) pe liniile deservite de un post de macazuri sau post ajutator de miscare;
    b) pe o linie de cale ferata a unui agent economic racordata la linie curenta;
    c) dincolo de semnalul de intrare pe sectiile pe care circulatia trenurilor se face pe baza de instalatie dispecer fara tehnica de calcul;
    4. la depasirea semnalelor luminoase care ordona oprirea, care dau indicatii dubioase sau sunt stinse, respectiv la depasirea semafoarelor mecanice care ordona oprirea, sunt defecte sau nu se pot manipula, în cazurile prevazute de Regulamentul de semnalizare CFR;
    5. la stationarea cu vehiculul din capul trenului sau cu cel de la urma trenului peste marcile de siguranta – când trenul nu se poate gara la tragerea lui înainte si trebuie sa stationeze peste marca de siguranta;
    6. la defectarea inductoarelor din cale, atât în incinta statiei cât si în linie curenta;
    7. la expedierea unui tren, în cazul în care agentul unui post de bariera sau post de macazuri din linie curenta sau al unei statii cu serviciul întrerupt temporar nu se prezinta la telefon;
    8. în cazul defectarii barierei;
    9. când se ataseaza locomotiva împingatoare legata ori nelegata la tren sau intercalata;
    10. în cazul când se schimba locomotiva trenului sau numarul de tren;
    11. când un tren urmeaza sa opreasca în linie curenta unde mersul nu prevede oprire;
    12. când în compunerea trenului sunt transporturi exceptionale;
    13. când trebuie detasata locomotiva de dubla tractiune peste podurile slabite;
    14. când se expediaza un tren pe linie dubla sau paralela, iar pe linia alaturata – paralela – se fac încarcari/descarcari în si din vagoane sau se efectueaza lucrari;
    15. când se defecteaza partial frâna automata a trenului, cu aratarea modului de circulatie a trenului;
    16. când temperatura scade sub -15° C în cazul trenurilor care circula pe linii cu pante caracteristice mai mari de 10 ‰ sau în cazul trenurilor care stationeaza în statii mai mult de o ora, fiind necesara executarea probei complete;
    17. când în compunerea trenului sunt vagoane încarcate cu marfuri periculoase din categoria „explozibile”;
    18. când se manevreaza cu vagoane încarcate cu marfuri periculoase din categoria „explozibile”;
    19. când se manevreaza un grup de vagoane în curs de încarcare/descarcare cu încarcatura asezata numai pe o parte;

    20. când trenul circula cu agent la urma;
    21. la depasirea la manevra a semnalelor luminoase cu indicatia „rosu”, precum si a semnalelor luminoase de manevra cu indicatia „albastru” atunci când aceste semnale nu au parcursuri de manevra centralizate electrodinamic sau electronic, când aceste semnale sunt defecte, scoase temporar din functie sau în cazul în care se face manevra si nu se consuma integral parcursul;
    22. la îndrumarea trenurilor suplimentare de calatori sau marfa dupa mersuri întocmite cu ocazia îndrumarii lor sau în conditiile de circulatie din livret a unui tren prevazut în grafic;
    23. la îndrumarea timpurie a trenurilor de marfa;
    24. când pe linia de primire exista o restrictie de viteza mai mica de 20 km/ora;
    25. în cazul suprimarii opririi trenului într-o statie în care dupa mers trenul are prevazuta oprire;
    26. expedierea trenurilor în toate cazurile când locomotiva trenului se afla dincolo de semnalul de iesire;
    27. pentru continuarea mersului când trenul este oprit, dupa darea ordinului de plecare în statii neînzestrate cu semnal de iesire;
    28. în cazul schimbarii sistemului de circulatie;
    29. în cazurile de repunere în functiune a blocului de linie automat;
    30. la avizarea despre circulatia unui vehicul fara motor care se poate scoate de pe linie cu bratele;

    31. la expedierea trenului pe linie falsa;32. când functionarea tuturor mijloacelor de comunicatie este întrerupta si transmiterea avizelor/cererilor se face dupa formulele A,B,C si respectiv D;
    33. la îndrumarea trenului pe linie curenta închisa;
    34. la avizarea restrictiilor de viteza;
    35. în cazul circulatiei trenurilor peste portiunile de linie supuse inundatiilor sau care sunt în pericol de a fi inundate ;
    36. la modificarea conditiilor înscrise în BAR;
    37. când necesitatile impun oprirea trenului într-o statie unde mersul nu prevede oprire, iar semnalul de intrare nu da indicatii asupra semnalului de iesire;
    38. în cazul restrictiei de viteza în trepte, când paleta galbena este la o distanta mai mica de 1000 m fata de paleta galbena cu dungi în diagonala;
    39. când portiunile de linie slabite nu pot fi acoperite conform Regulamentului de semnalizare CFR;
    40. la circulatia trenurilor pe sectii cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor;
    41. când nu trebuie luate în considerare indicatiile semnalului de trecere ale postului de miscare, pentru sensul normal de mers;
    42. în cazul circulatiei trenurilor pe sectii de circulatie cu puncte de sectionare având serviciul de miscare suspendat temporar;

    43. la înapoierea trenului din linie curenta în conditiile stabilite de seful de tren;
    44. la darea dispozitiei privind plecarea locomotivei pâna la primul post telefonic sau prima statie, data de seful de tren când trenul nu-si poate continua mersul;
    45. în cazul precizarii conditiilor de circulatie a mijlocului de interventie sau a locomotivei de ajutor în linie curenta închisa, respectiv când din doua statii se expediaza mijloace de interventie în sens contrar, pe linie curenta închisa;
    46. la ocuparea liniei curente de catre un tren care pleaca dintr-un punct de sectionare fara semnal de iesire, cu semnal de iesire de grup fara indicator de linie sau cu indicator de linie defect, de pe o sectie cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor, în urma dispozitiei operatorului de circulatie ;
    47. în cazurile de limitare de viteza prevazute de reglementarile specifice privind remorcarea si frânarea trenurilor respectiv în cazul remorcarii trenului cu locomotive cu abur seria 50100 în curbe, pentru care sunt prevazute viteze restrictionate;
    48. când trenul are în compunere vagoane transpuse sau vagoane basculante tip MAV;
    49. când IDM a fost avizat despre deteriorari la linie;
    50. la expedierea trenului de catre acar sau de revizor de ace din ordinul IDM;
    51. pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei trenului, când agentul unui punct de sectionare sau post de macazuri în linie curenta nu raspunde la apelul operatorului de circulatie sau când necesitatea schimbarii liniei de garare a intervenit dupa plecarea trenului din ultimul punct de sectionare;
    52. când în compunerea trenului se afla vagoane defecte pentru care revizorul tehnic de vagoane a stabilit limitare de viteza;
    53. la punerea pe linie si circulatia vehiculelor cu si fara motor care se pot scoate de pe linie cu bratele;
    54. la îndrumarea trenurilor compuse numai din vagoane defecte, pentru care au fost stabilite conditii de circulatie de catre revizorul tehnic de vagoane;
    55. la schimbarea liniei de primire-trecere a unui tren, atunci când pe aceasta linie exista restrictii de viteza;
    56. la darea înapoi a trenului cu depasirea marcii de siguranta de la urma trenului;
    57. la înapoierea în statie a unui tren care circula pe linie normala sau falsa de pe o sectie dispecer fara tehnica de calcul, dupa oprirea trenului într-un punct din linie curenta, pentru încarcari-descarcari;
    58. la încrucisarea trenurilor în punctele de sectionare înzestrate cu indicatoare permanente de acoperire de pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei, pentru precizarea ordinii de intrare a trenurilor;
    59. la fractionarea si gararea trenurilor ramase peste marcile de siguranta ale unei statii pe o sectie cu conducere centralizata a circulatiei trenurilor;
    60. la primirea unui tren pe linie ocupata sau cu marca de siguranta ocupata în capatul opus;
    61. la primirea unui tren în statie când încuietorile aparatelor de cale, respectiv instalatiile CEM sau cu încuietori cu chei cu bloc, sunt defecte;
    62. în cazul trenurilor cu vagoane care sunt aranjate dupa vagonul de semnal.

    Pentru cei care nu inteleg anumiti termeni pot consulta topic-ul de definitii

    Pentru unii calea ferata e un mod de transport
    Pentru altii un mod de viata

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.